EnglishGermanGreek
Η στήλη μας ARTS & CRAFTS παρουσιάζει την Ανδρονίκη Χειλά , Fine Arts | Greek-Berliners®
HomeΗ στήλη μας ARTS & CRAFTS παρουσιάζει την Ανδρονίκη Χειλά
Η στήλη μας ARTS & CRAFTS παρουσιάζει την Ανδρονίκη Χειλά2020-07-10T14:59:21+00:00

Η εικαστικός

ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΧΕΙΛΑ 

Η Ανδρονίκη Χειλά γεννήθηκε στον Πειραιά.
Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, με δάσκαλο τον Χρόνη Μπότσογλου, από το 2001-2006.
Παράλληλα παρακολούθησε Αγιογραφία, Νωπογραφία με τον Παύλο Σάμιο και Ψηφιδωτό με την Δάφνη Αγγελίδου.
Φοίτησε με υποτροφία Erasmus-Socrates στην Α.Σ.Κ.Τ. της Βαρκελώνης, κοντά στον Μ. Quilez, (2004-2005).
Σπούδασε Συντήρηση Έργων Τέχνης, στη Σχολή Πετρά. Έκανε την πρακτική της στην Ά Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού.
Παρακολούθησε μαθήματα Αγιογραφίας με τον Βασίλη Κοκοράκη, για τέσσερα συνεχή έτη.
Είναι μέλος του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Metallwerkstatt Tacheles, στο Βερολίνο.
Είναι συν δημιουργός του Metal Workshop Tacheles, στο Lilienkulturgarten, στο Βερολίνο, από τον Ιούνιο του 2013.
Έργα της υπάρχουν στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Γουλανδρή και σε άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.
Ζει και εργάζεται Αθήνα και Βερολίνο.

Androniki Chila

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ 

2018
«Εἰς…», i-D ProjectArt, Κολωνάκι, Αθήνα.

Λίγα λόγια από τον Γιώργο Μυλωνά […]

2018
«πΑΡΟΝ», ΣΤΟart Κοραή
Χώρος Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής, Αθήνα.

Λίγα λόγια από τον Γιώργο Μυλωνά […]

2017
«Own Oxy Gen», Αίθουσα Ροΐδη, Ερμούπολη, Σύρος.

Λίγα λόγια από τον Γιώργο Μυλωνά […]

Androniki Chila

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ 

eBook “Brain Strom”

Μία παρουσίαση της Ελληνίδας εικαστικού με δράση στο Βερολίνο. Με την υποστήριξη των GreekBerliners®
Το περιεχόμενο προστατεύεται με δικαιώματα χρήσης.

Κείμενα

    ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΚΘΕΣΗΣ | Γιώργος Μυλωνάς2020-07-08T13:13:02+00:00

    Ατομική έκθεση “πΑΡΟΝ”, ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ, Χώρος Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής – Αθήνα 2018

    «πΑΡΟΝ»

    Στο επέκεινα του χρώματος, ο κόσμος της Ανδρονίκης Χειλά.

    Σε έναν κόσμο σιωπής, όπως επιβάλλει το κοιμητήριο, η Ανδρονίκη Χειλά έχτισε αθόρυβα ένα σύμπαν προσωπικό. Η ελληνίδα εικαστικός, που χρόνια τώρα ζει στη Γερμανία, έστησε τη διετία 2013-14, το ιδιότυπο εργαστήρι της σε μια μακρόστενη «βασιλική» με κίονες, ακριβώς μέσα στο νεκροταφείο του Κρόιτσμπεργκ στο κεντρικό Βερολίνο. Το κοιμητήριο δημιουργήθηκε για τα πολλά θύματα που άφησε πίσω του ένας από τους τελευταίους φονικούς βομβαρδισμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Επισκέψιμο από ελάχιστους πια συγγενείς λόγω χρονικής απόστασης από το γεγονός, το νεκροταφείο αποτελεί «όαση» μέσα στην πόλη∙ είναι ιδανικός χώρος για διάβασμα, περισυλλογή, ποδήλατο, ακόμη και για πικ-νικ, καθώς οι βορειοευρωπαίοι συνηθίζουν.
    «Ανάμεσα στους νεκρούς βλέπεις τη ζωή σε γόνιμες ώρες» εξηγεί η Χειλά την απόφασή της να ζωγραφίσει σε ένα κοιμητήριο, περιβαλλόμενη από μνήματα. Και συμπληρώνει μια παραδοξότητα, που μόνο τυχαία δεν στάθηκε στη ζωγραφική της: στις περισσότερες από τις πλάκες αναφέρεται ως ημερομηνία θανάτου η ημέρα γέννησής της. Το στοιχείο αυτό, το δίπολο ζωή – θάνατος, την απασχόλησε και ονόμασε συμβολικά την ενότητα της δουλειάς της «πΑΡΟΝ» όπου το π (ο άρρητος, ο υπερβατικός αριθμός) λειτουργεί ως η σταθερά, το σημείο στο οποίο επικρεμάται επισφαλής μια δυσδιάκριτη ισορροπία στο μεταίχμιο δύο κόσμων.
    Μέσα από μια βίαιη εξπρεσιονιστική γραφή, με αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων, η Χειλά ορίζει ένα ζωγραφικό σύμπαν, στο οποίο οι διαβαθμίσεις της συνειδητότητας τρεμοσβήνουν. Οργανώνεται σταδιακά ένας κόσμος αυθύπαρκτος, όχι όμως απειλητικός ή υποχθόνιος, αλλά πολύσημος, ρευστός και πηχτός ταυτόχρονα, με εκείνη την πυκνότητα μιας βεβαιότητας που επιμένει. Τα έργα της, όλα λάδια σε λινό, τα νιώθεις ζωγραφικά παλίμψηστα, που σώζουν υπαινικτικά έστω, τη μορφή. Σαν προσωπογραφίες ψυχικών διαθέσεων, τα έργα τής Χειλά πασχίζουν να βγουν από αντιφατικά και συμπληρωματικά δίπολα, ανάμεσα στη σκιά και το φως, το γήρας και τη νεότητα, το σφρίγος και την αποσύνθεση. Υποβάλλουν με εκείνη την υπόγεια δύναμη του άρρητου καθώς τα περιγράμματα σβήνουν και χάνονται και οργανώνονται με τρόπο εξπρεσιονιστικό στις παχιές στρώσεις χρώματος, με τις κατά τόπους χρωματικές εκλάμψεις να ανάβουν. Είναι μία ζωγραφική με πνευματικότητα.
    Την πνευματικότητα αυτή μπορούμε να εντοπίσουμε στο ξεκίνημα της δημιουργού, στη ζωγραφική μέσα στην ορθόδοξη παράδοση. Από 15 χρόνων ξεκίνησε Αγιογραφία στο εργαστήρι του Βασίλη Κοκοράκη (Νίκαια), όπου πήγαινε καθημερινά μετά το σχολείο. Μια συνειδητή στάση, που ήρθε ως αποτέλεσμα της δικής της απόφασης και όχι μετά από παρότρυνση των οικείων της. Μέσα από τη θητεία της στην Εικονογραφία γνώρισε το χρώμα και τις χρωματικές σχέσεις. Την πρώτη της εικόνα φιλοτέχνησε σε ηλικία 18 χρόνων, ενώ έχει στο ενεργητικό της περισσότερες από 150 συντηρημένες φορητές εικόνες. Έχει εργαστεί σε ναούς και ακόμη και σήμερα ασχολείται με τη συντήρηση σε βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία. Όλα αυτά στο έργο της προσλαμβάνουν μια διάσταση μεταφυσική, τον σπόρο της οποίας βλέπει κανείς στις ψιλόλιγνες φιγούρες των Αγίων που χάνονται μέσα στο χρυσό κάμπο. Και όπως οι μεγάλοι δάσκαλοι και οι ανώνυμοι μάστορες στα Βυζαντινά χρόνια επιχειρούσαν να δώσουν μορφή στο άυλο των μορφών, έτσι και η ζωγράφος καταγίνεται με τον ψυχισμό, χωρίς να θέλει να περιγράψει. «Η αίσθηση των Αγίων στην έκφραση που αποπνέουν, στην “ανύψωση” και το αίσθημα της ελευθερίας καθώς δεν πατάνε στη γη» είναι στοιχεία που τη συγκινούν και τα μεταγράφει σε μορφές φασματικές, ονειρικές, στο μεταίχμιο της πραγματικότητας.
    «Οι έννοιες που θέλω να αποδώσω είναι αδιόρατες και η μόνη πινελιά που με βοηθά σε αυτό ως τώρα είναι εξπρεσιονιστική» ομολογεί η ζωγράφος που από τα χρόνια σπουδής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών βρήκε την προσωπική της έκφραση στον Εξπρεσιονισμό. Η δυναμική χειρονομιακή γραφή, η κίνηση του πλούσιου χρωματικού υλικού και η σύνθετη επεξεργασία του ζωγραφικού χώρου είναι τα κύρια εικαστικά χαρακτηριστικά που συνέχουν το έργο της Χειλά. Μέσω αυτών διοχετεύεται η ενέργεια της πινελιάς, άλλοτε προς την επιφάνεια του πίνακα, άλλοτε προς το βάθος. Και η υποβλητική χρήση του χρώματος δημιουργεί μια προσωπική γραφή με έντονα δραματικό χαρακτήρα.
    Το σημαντικό που πρέπει ο θεατής να έχει στο νου του είναι ότι τα έργα της Χειλά προκύπτουν, δεν είναι αποτέλεσμα μιας διεργασίας προκαθορισμένης. Αφήνει ελεύθερο το τυχαίο και κατευθύνεται εν μέρει από αυτό. Δουλεύει σαν τεχνίτης τη σύνθεση – χρωματικές σχέσεις και υφές – και μετά οδηγείται από το χέρι που «προλαβαίνει» το μυαλό: «με ερεθίζει η χειρονομία που σε αφήνει ελεύθερο, η ιδέα που υπάρχει πίσω από τα σχήματα και τα χρώματα» λέει χαρακτηριστικά.
    Από διαφορετικές πλευρές και με διαφορετικό φωτισμό «κινείται» ο μουσαμάς της Χειλά. Μια πλημμυρίδα χρωματικών εντάσεων που πετυχαίνει το έργο να πάλλεται. Κι ενώ απέχει από τον ρεαλισμό σε απόλυτους όρους, η Χειλά επιχειρεί ένα είδος πορτρέτων «δυναμικώς κινούμενων». Ενώ αφήνει τη φιγούρα σε αινιγματική κατάσταση, την ενδιαφέρει το μυστήριο της φύσης, το ανεξήγητο. Οι μοναχικές φιγούρες μεταμορφώνονται διαρκώς, εξελίσσονται και διεκδικούν την ένταξή τους στο χώρο-τοπίο. Πρόκειται για μια εικαστική αναζήτηση με υπαρξιακές προεκτάσεις, όπου η «αύρα» της φιγούρας προσωποποιείται.
    Η Ανδρονίκη Χειλά, σε αντίθεση με τα στιβαρά, γεμάτα δύναμη έργα της, είναι μια δημιουργός χαμηλόφωνη. Στην αθηναϊκή της κάθοδο επιχειρεί να κοινωνήσει μία ενότητα της δουλειάς της, που γεννιέται μέσα από την καταβύθιση στην ανθρώπινη μορφή και στην αύρα που υποβάλλει. Μαθήτρια του Χρόνη Μπότσογλου, ενός καλλιτέχνη με εντιμότητα που συγκινεί και με χειρονομία που πηγάζει από βαθιές αναφορές, θήτευσε σε αυτό: στο μεγαλύτερο μέρος της ζωγραφικής κυριαρχεί η ανθρώπινη μορφή και η σχέση της με το χώρο. Μέσα στην πολύβουη στοά, τα έργα της εκτεθειμένα στον χώρο τέχνης «Στοart Κοραή» είναι μια κατάβαση στην προσωπική της «Νέκυια». Κι ενώ ο Μπότσογλου χρησιμοποίησε το μαύρο και τις γκρίζες αποχρώσεις του, η Χειλά επιχειρεί στο χρώμα νέες γεωγραφίες του βλέμματος και της χρωματικής ύλης, που την αποδίδει αιθέρια όσο και τραχιά. Σκάβοντας το χρώμα, μας παραδίδει έναν κόσμο άγριας ομορφιάς και ιερής συνύπαρξης, που θέτει ερωτήματα για τα όρια του χρόνου και της ύπαρξης. Το πΑΡΟΝ της προβάλλει σαν ένα εικονοστάσι, που μας δείχνει την παλλόμενη ζωή των χρωμάτων, την παλλόμενη αλήθεια της ζωής.

    ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΚΘΕΣΗΣ στο HUFFPOST | Γιώργος Μυλωνάς2020-07-08T14:00:07+00:00

    Ατομική έκθεση “πΑΡΟΝ”, ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ- Αθήνα 2018

    Έκθεση «πΑΡΟΝ» της Ανδρονίκης Χειλά: Μια ενότητα έργων που δημιουργήθηκε στο νεκροταφείο του Κρόιτσμπεργκ

    Την Τρίτη 5 Ιουνίου και ώρα 19.00, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της έκθεσης «πΑΡΟΝ» της Ανδρονίκης Χειλά, στο Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ».

    Η ζωγράφος που ζει τα τελευταία χρόνια στη Γερμανία, παρουσιάζει μια ενότητα έργων που δημιούργησε σε ειδικό εργαστήρι μέσα στο νεκροταφείο του Κρόιτσμπεργκ στο κεντρικό Βερολίνο. Το κοιμητήριο δημιουργήθηκε για τα πολλά θύματα που άφησε πίσω του ένας από τους τελευταίους φονικούς βομβαρδισμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Επισκέψιμο από ελάχιστους πια συγγενείς λόγω χρονικής απόστασης από το γεγονός, το νεκροταφείο αποτελεί «όαση» μέσα στην πόλη, καθώς είναι ιδανικός χώρος για διάβασμα, περισυλλογή, ποδήλατο, ακόμη και για πικ-νικ.

    «Ανάμεσα στους νεκρούς βλέπεις τη ζωή σε γόνιμες ώρες», εξηγεί η Χειλά για την απόφασή της να ζωγραφίσει σε ένα κοιμητήριο, περιβαλλόμενη από μνήματα. Και συμπληρώνει μια παραδοξότητα, που μόνο τυχαία δεν στάθηκε στη ζωγραφική της: στις περισσότερες από τις πλάκες αναφέρεται ως ημερομηνία θανάτου η ημέρα γέννησης της Χειλά. Το στοιχείο αυτό, το δίπολο ζωή – θάνατος, απασχόλησε την Ελληνίδα ζωγράφο και ονόμασε συμβολικά την ενότητα αυτή «πΑΡΟΝ» όπου το π (ο άρρητος, ο υπερβατικός αριθμός) λειτουργεί ως η σταθερά, το σημείο στο οποίο επικρέμαται επισφαλής μια δυσδιάκριτη ισορροπία στο μεταίχμιο δύο κόσμων.

    Μέσα από μια βίαιη εξπρεσιονιστική γραφή, με αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων, η Χειλά ορίζει ένα ζωγραφικό σύμπαν, στο οποίο οι διαβαθμίσεις της συνειδητότητας χάνονται. Στην αθηναϊκή της κάθοδο επιχειρεί να κοινωνήσει μία ενότητα έργων – λάδια σε λινό και σχέδια – που γεννιέται μέσα από την καταβύθιση στην ανθρώπινη μορφή και στην αύρα που υποβάλλει. Οι μοναχικές φιγούρες μεταμορφώνονται διαρκώς, εξελίσσονται και διεκδικούν την ένταξή τους στο χώρο-τοπίο. Σαν προσωπογραφίες ψυχικών διαθέσεων, τα έργα της δημιουργού πασχίζουν να βγουν από αντιφατικά και συμπληρωματικά δίπολα, ανάμεσα στη σκιά και το φως, το γήρας και τη νεότητα.

    Γεννημένη στον Πειραιά, η Ανδρονίκη Χειλά σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (2001-2006). Μέλος του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Metallwerkstatt Tacheles, είναι συνδημιουργός του MetalWorkshop Tacheles (Lilienkulturgarten, Βερολίνο) από τον Ιούνιο του 2013. Έργα της υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

    Την έκθεση επιμελείται ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς.

    Πηγή: HUFFPOST

    ATHENS VOICE | Στέφανος Τσιτσόπουλος2020-07-08T13:57:53+00:00

    Ατομική έκθεση “πΑΡΟΝ”, ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ, Χώρος Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής – Αθήνα 2018

    Υπάρχει κάτι το βαθιά βίαιο, αργόσυρτα επώδυνο και τρομακτικά εφιαλτικό στα υποστρώματα και τις αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις των «ηρώων» στις επιφάνειες  των έργων της Ανδρονίκης Χειλά. Μοναχικές φιγούρες, σαν φαντάσματα, που προσπαθούν να διεισδύσουν στον χώρο, σπάζοντας το καλούπι και τον εγκιβωτισμό τους στον πίνακα. Σαν να θέλουν να ξεχυθούν.

    Λάδια σε λινό και σχέδια προσώπων, που τελούν εν απελπισία. Και προσδοκία ταυτόχρονα πως από τον βαθύ μαύρο κόσμο-φόντο του πίνακα θα διαχυθούν σε ένα έξω γεμάτο χρώματα, παλμό και υποσχέσεις.  Καταθλιπτικές(;)  προσωπογραφίες ψυχικών διαθέσεων που παλαντζάροντας ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, τον θάνατο και τη ζωή, παλεύουν να δραπετεύσουν από το γήρας στη νεότητα. Και από τον τάφο στη ζωή. Μεταφυσικό; Όχι. Και καθόλου περίεργη αυτή η αντίφαση στη ζωγραφική της.

    Οι μοναχικές της φιγούρες που συνεχώς μεταμορφώνονται διεκδικώντας την ένταξή τους στον χώρο-τοπίο, προέκυψαν μετά από μια δημιουργική διαδικασία, που επιτελέσθηκε σε συγκεκριμένο μέρος: η ζωγράφος, που τα τελευταία χρόνια ζει στο Βερολίνο, δούλεψε τους πίνακές της σε ένα ειδικό εργαστήρι μέσα στο νεκροταφείο Κρόιτσμπεργκ. Το κοιμητήριο δημιουργήθηκε για τα πολλά θύματα που άφησε πίσω του ένας από τους πιο φονικούς βομβαρδισμούς που υπέστη το Βερολίνο κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

    Σήμερα βέβαια όλα αυτά έχουν περάσει: επισκέψιμο πια από ελάχιστους συγγενείς λόγω της χρονικής απόστασης του «γεγονότος», το νεκροταφείο αποτελεί πλέον μια «όαση» και ιδανικό χώρο για ποδήλατο, πικνίκ, διάβασμα και περισυλλογή. Γόνιμες ώρες σχόλης. Τι ειρωνεία, μα και πόσο εύστοχο δίπολο, ζωή και θάνατος, τέλος και επανεκκίνηση εαυτού, σαν τραμπάλα ανάμεσα σε δυο κόσμους. Ίσως γι’ αυτό και ο τίτλος της νέας της έκθεσης είναι «πΑΡΟΝ». Όπου «π» το άρρητο, ένας υπερβατικός αριθμός, που λειτουργεί ως η μόνη σταθερά σε έναν κατά τα άλλα γεμάτο από επισφάλειες και δυσδιάκριτες ισορροπίες κόσμο.

    Περιβαλλόμενη από μνήματα, η Χειλά ήταν αναπόφευκτο σε πολλά από τα έργα – μηνύματά της να υπογράψει ως ημερομηνία θανάτου των προσώπων στους πίνακές της, με τη δική της ημερομηνία γέννησης. Και αντίστροφα, τολμώ να πω: μια ημερομηνία γέννησης σηματοδοτεί και μια ταυτόχρονη αντίστροφη μέτρηση. Εξ ορισμού. Μια έκθεση επομένως καθόλου μα καθόλου εύκολη ως προς την ανάγνωσή της, μα και την ίδια στιγμή τόσο εύστοχα απλή: it’s all about life and death baby.

    Πηγή: AthensVoice

    AXIA NEWS2020-07-08T13:54:08+00:00

    Τον χώρο τέχνης «ΣΤΟArt ΚΟΡΑΗ» της Εθνικής Ασφαλιστικής στη στοά Κοραή επέλεξε η Ανδρονίκη Χειλά για να παρουσιάσει τη νέα της δουλειά με τίτλο «πΑΡΟΝ».

    Έργα της υπάρχουν, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Έχει πραγματοποιήσει αρκετές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και το Βερολίνο.

    Για την ενότητα «πΑΡΟΝ», ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς αναφέρει μεταξύ άλλων: «Το δίπολο ζωή – θάνατος είναι το στοιχείο που απασχόλησε τη ζωγράφο και ονόμασε συμβολικά αυτή την ενότητα της δουλειάς της «πΑΡΟΝ» όπου το π (ο άρρητος, ο υπερβατικός αριθμός) λειτουργεί ως η σταθερά, το σημείο στο οποίο επικρεμάται επισφαλής μια δυσδιάκριτη ισορροπία στο μεταίχμιο δύο κόσμων. Μέσα από τη βίαιη εξπρεσιονιστική γραφή, με αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων, η Χειλά ορίζει ένα ζωγραφικό σύμπαν, στο οποίο οι διαβαθμίσεις της συνειδητότητας τρεμοσβήνουν. Οργανώνεται σταδιακά ένας κόσμος αυθύπαρκτος, όχι απειλητικός ή υποχθόνιος, αλλά πολύσημος, ρευστός και πηχτός ταυτόχρονα, με εκείνη την πυκνότητα μιας βεβαιότητας που επιμένει. Τα έργα της, όλα λάδια σε λινό, τα νιώθεις ζωγραφικά παλίμψηστα, που σώζουν υπαινικτικά έστω, τη μορφή».

    Πηγή: ΑΧΙΑ NEWS

    It ‘s Only Arts | Ζώης Κουτρούλης2020-07-08T13:52:29+00:00

    Έκθεση ζωγραφικής της Ανδρονίκης Χειλά στο Χώρο Τέχνης «ΣΤΟArt ΚΟΡΑΗ» της Εθνικής Ασφαλιστικής.

    Έκθεση ζωγραφικής της εικαστικού Ανδρονίκης Χειλά, με τίτλο «πΑΡΟΝ», θα πραγματοποιηθεί στον χώρο τέχνης ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ της Εθνικής Ασφαλιστικής, από τις 5 έως τις 28 Ιουνίου 2018.

    Η Ανδρονίκη Χειλά γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, με δάσκαλο τον Χρόνη Μπότσογλου, από το 2001 έως το 2006, ενώ παράλληλα παρακολούθησε Αγιογραφία, Νωπογραφία με τον Παύλο Σάμιο και Ψηφιδωτό με την Δάφνη Αγγελίδου. Φοίτησε με υποτροφία Erasmus-Socrates στην Α.Σ.Κ.Τ. της Βαρκελώνης, κοντά στον Μ. Quilez, (2004-2005). Σπούδασε Συντήρηση Έργων Τέχνης, στη Σχολή Πετρά και έκανε την πρακτική της στην Ά Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού.

    Παρακολούθησε μαθήματα Αγιογραφίας με τον Βασίλη Κοκοράκη, για τέσσερα συνεχή έτη. Είναι μέλος του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Metallwerkstatt Tacheles, στο Βερολίνο και συν δημιουργός του Metal Workshop Tacheles, στο Lilienkulturgarten, στο Βερολίνο, από τον Ιούνιο του 2013. Έργα της υπάρχουν, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Έχει πραγματοποιήσει αρκετές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και το Βερολίνο.

    Για την ενότητα «πΑΡΟΝ», ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς αναφέρει μεταξύ άλλων: «Το δίπολο ζωή – θάνατος είναι το στοιχείο που απασχόλησε τη ζωγράφο και ονόμασε συμβολικά αυτή την ενότητα της δουλειάς της «πΑΡΟΝ» όπου το π (ο άρρητος, ο υπερβατικός αριθμός) λειτουργεί ως η σταθερά, το σημείο στο οποίο επικρεμάται επισφαλής μια δυσδιάκριτη ισορροπία στο μεταίχμιο δύο κόσμων. Μέσα από τη βίαιη εξπρεσιονιστική γραφή, με αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων, η Χειλά ορίζει ένα ζωγραφικό σύμπαν, στο οποίο οι διαβαθμίσεις της συνειδητότητας τρεμοσβήνουν. Οργανώνεται σταδιακά ένας κόσμος αυθύπαρκτος, όχι απειλητικός ή υποχθόνιος, αλλά πολύσημος, ρευστός και πηχτός ταυτόχρονα, με εκείνη την πυκνότητα μιας βεβαιότητας που επιμένει. Τα έργα της, όλα λάδια σε λινό, τα νιώθεις ζωγραφικά παλίμψηστα, που σώζουν υπαινικτικά έστω, τη μορφή».

    Πηγή: It’s Only Arts

    CultureNow.gr2020-07-08T13:51:33+00:00

    Έκθεση της Ανδρονίκης Χειλά στο Χώρο Τέχνης ΣΤΟArt Κοραή

    Για την έκθεση «πΑΡΟΝ», ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς αναφέρει μεταξύ άλλων: «Το δίπολο ζωή – θάνατος είναι το στοιχείο που απασχόλησε τη ζωγράφο και ονόμασε συμβολικά αυτή την ενότητα της δουλειάς της «πΑΡΟΝ» όπου το π (ο άρρητος, ο υπερβατικός αριθμός) λειτουργεί ως η σταθερά, το σημείο στο οποίο επικρεμάται επισφαλής μια δυσδιάκριτη ισορροπία στο μεταίχμιο δύο κόσμων. Μέσα από τη βίαιη εξπρεσιονιστική γραφή, με αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων, η Χειλά ορίζει ένα ζωγραφικό σύμπαν, στο οποίο οι διαβαθμίσεις της συνειδητότητας τρεμοσβήνουν.

    Οργανώνεται σταδιακά ένας κόσμος αυθύπαρκτος, όχι απειλητικός ή υποχθόνιος, αλλά πολύσημος, ρευστός και πηχτός ταυτόχρονα, με εκείνη την πυκνότητα μιας βεβαιότητας που επιμένει. Τα έργα της, όλα λάδια σε λινό, τα νιώθεις ζωγραφικά παλίμψηστα, που σώζουν υπαινικτικά έστω, τη μορφή».

    Βιογραφικό

    Η Ανδρονίκη Χειλά γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, με δάσκαλο τον Χρόνη Μπότσογλου, από το 2001 έως το 2006, ενώ παράλληλα παρακολούθησε Αγιογραφία, Νωπογραφία με τον Παύλο Σάμιο και Ψηφιδωτό με την Δάφνη Αγγελίδου. Φοίτησε με υποτροφία Erasmus-Socrates στην Α.Σ.Κ.Τ. της Βαρκελώνης, κοντά στον Μ. Quilez, (2004-2005). Σπούδασε Συντήρηση Έργων Τέχνης, στη Σχολή Πετρά και έκανε την πρακτική της στην Ά Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού. Παρακολούθησε μαθήματα Αγιογραφίας με τον Βασίλη Κοκοράκη, για τέσσερα συνεχή έτη.

    Είναι μέλος του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Metallwerkstatt Tacheles, στο Βερολίνο και συν δημιουργός του Metal Workshop Tacheles, στο Lilienkulturgarten, στο Βερολίνο, από τον Ιούνιο του 2013. Έργα της υπάρχουν, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Έχει πραγματοποιήσει αρκετές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και το Βερολίνο.

    Πηγή: culturenow.gr

    ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ | Γιώργος Μυλωνάς2020-07-08T13:25:49+00:00

    Ατομική έκθεση “πΑΡΟΝ”, ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ, Χώρος Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής – Αθήνα 2018

    Art&Life2020-07-08T13:49:09+00:00

    Ατομική έκθεση “πΑΡΟΝ”, ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ, Χώρος Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής – Αθήνα 2018

    ΠΕΡΙΓΡΑΦΉ

    Έκθεση ζωγραφικής της εικαστικού Ανδρονίκης Χειλά, με τίτλο “πΑΡΟΝ”, θα πραγματοποιηθεί στον χώρο τέχνης ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ της Εθνικής Ασφαλιστικής, από τις 5 έως τις 28 Ιουνίου 2018.

    Για την ενότητα “πΑΡΟΝ”, ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς αναφέρει μεταξύ άλλων: “Το δίπολο ζωή – θάνατος είναι το στοιχείο που απασχόλησε τη ζωγράφο και ονόμασε συμβολικά αυτή την ενότητα της δουλειάς της “πΑΡΟΝ” όπου το π (ο άρρητος, ο υπερβατικός αριθμός) λειτουργεί ως η σταθερά, το σημείο στο οποίο επικρεμάται επισφαλής μια δυσδιάκριτη ισορροπία στο μεταίχμιο δύο κόσμων. Μέσα από τη βίαιη εξπρεσιονιστική γραφή, με αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων, η Χειλά ορίζει ένα ζωγραφικό σύμπαν, στο οποίο οι διαβαθμίσεις της συνειδητότητας τρεμοσβήνουν. Οργανώνεται σταδιακά ένας κόσμος αυθύπαρκτος, όχι απειλητικός ή υποχθόνιος, αλλά πολύσημος, ρευστός και πηχτός ταυτόχρονα, με εκείνη την πυκνότητα μιας βεβαιότητας που επιμένει. Τα έργα της, όλα λάδια σε λινό, τα νιώθεις ζωγραφικά παλίμψηστα, που σώζουν υπαινικτικά έστω, τη μορφή”.

    Πηγή: Artandlife.gr

    INSURANCE WORLD2020-07-08T14:04:32+00:00

    «πΑΡΟΝ»: Έκθεση ζωγραφικής της Ανδρονίκης Χειλά στη ΣΤΟArt ΚΟΡΑΗ

    Η έκθεση ζωγραφικής της εικαστικού Ανδρονίκης Χειλά με τίτλο «πΑΡΟΝ» θα παρουσιαστεί στον χώρο τέχνης ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ της Εθνικής Ασφαλιστικής από τις 5 έως τις 28 Ιουνίου 2018.

    Η Ανδρονίκη Χειλά γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, με δάσκαλο τον Χρόνη Μπότσογλου, από το 2001 έως το 2006, ενώ παράλληλα παρακολούθησε Αγιογραφία, Νωπογραφία με τον Παύλο Σάμιο και Ψηφιδωτό με την Δάφνη Αγγελίδου. Φοίτησε με υποτροφία Erasmus-Socrates στην Α.Σ.Κ.Τ. της Βαρκελώνης, κοντά στον Μ. Quilez, (2004-2005). Σπούδασε Συντήρηση Έργων Τέχνης, στη Σχολή Πετρά και έκανε την πρακτική της στην Ά Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων τουΥπουργείου Πολιτισμού. Παρακολούθησε μαθήματα Αγιογραφίας με τον Βασίλη Κοκοράκη, για τέσσερα συνεχή έτη.

    Είναι μέλος του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Metallwerkstatt Tacheles, στο Βερολίνο και συν δημιουργός του Metal Workshop Tacheles, στο Lilienkulturgarten, στο Βερολίνο, από τον Ιούνιο του 2013. Έργα της υπάρχουν, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Έχει πραγματοποιήσει αρκετές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και το Βερολίνο.

    Για την ενότητα «πΑΡΟΝ», ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάςαναφέρει μεταξύ άλλων: «Το δίπολο ζωή – θάνατος είναι το στοιχείο που απασχόλησε τη ζωγράφο και ονόμασε συμβολικά αυτή την ενότητα της δουλειάς της “πΑΡΟΝ” όπου το π (ο άρρητος, ο υπερβατικός αριθμός) λειτουργεί ως η σταθερά, το σημείο στο οποίο επικρεμάται επισφαλής μια δυσδιάκριτη ισορροπία στο μεταίχμιο δύο κόσμων.

    »Μέσα από τη βίαιη εξπρεσιονιστική γραφή, με αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων, η Χειλά ορίζει ένα ζωγραφικό σύμπαν, στο οποίο οι διαβαθμίσεις της συνειδητότητας τρεμοσβήνουν. Οργανώνεται σταδιακά ένας κόσμος αυθύπαρκτος, όχι απειλητικός ή υποχθόνιος, αλλά πολύσημος, ρευστός και πηχτός ταυτόχρονα, με εκείνη την πυκνότητα μιας βεβαιότητας που επιμένει. Τα έργα της, όλα λάδια σε λινό, τα νιώθεις ζωγραφικά παλίμψηστα, που σώζουν υπαινικτικά έστω, τη μορφή».

    Πηγή: Insuranceworld.gr

    It ‘s Only Arts | Ζώης Κουτρούλης2020-07-08T14:15:26+00:00

    Ανδρονίκη Χειλά: Ζωή γεμάτη αντιθέσεις. Στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης «πAPON» ( Φωτορεπορτάζ ).

    Η Ανδρονίκη Χειλά παραμένει απόλυτα συνεπής σε αυτό που κάνει: Ζωγραφική βγαλμένη από τα εξπρεσιονιστικά βάθη, γέννημα μιας ασφυκτικά γεμάτης χρωματικής παλέτας, που χτίζει στους καμβάδες με πάστες από λάδια γεμάτες τραχύτητα, αριστουργηματικά ελεγχόμενες φόρμες. Αυτό ίσως να είναι και το ίδιον γνώρισμα του χαρακτήρα της.

    Η Χειλά ξεκινά το 2013 – στο Βερολίνο – να ζει και να δημιουργεί, αυτό που σήμερα εκθέτει στη “ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ” της οδού Κοραή, της Εθνικής Ασφαλιστικής. Μια σειρά από εξαιρετικά δυνατά έργα ζωγραφισμένα όλα κάτω από έντονες συναισθηματικές αναδράσεις. Τα δίχως χρώμα σχέδια που πλαισιώνουν το σύνολο αποτελούν διαλείμματα ξεκούρασης αλλά δεν υστερούν σε τίποτα απ’ όλα τα υπόλοιπα. Τουναντίον, δείχνουν την εικονοπλαστική της δεινότητα, με οτιδήποτε υλικό έχει διαθέσιμο, γνωρίζοντας άψογα την τεχνική. Ιδιαίτερα ικανή σε αυτό, σχεδιάζει σε διάφορα μεγέθη και αφήνει τη φαντασία του θεατή να ταξιδέψει ελεύθερη. Εκεί αποσυνδέονται πλήρως οι όποιες χρωματικές σχέσεις κι αποδίδει ίσως το μεγαλύτερο μέρος του συναισθηματικού της φορτίου, μέσα σ’ ελάχιστα λεπτά του χρόνου.

    Στους καμβάδες της εμφανίζονται τα πάντα, όχι ηθελημένα και δίχως ίχνος προετοιμασίας, αφού είναι απλά θέμα χρόνου να εξελίσσεται πάντοτε αυτό που ξεκινά να γίνει ως «κάτι». Αυτό το γνωρίζει εξ αρχής κι έτσι αφήνει το χρώμα να μιλήσει, να ζήσει την πορεία του στον χρόνο, πάνω στο πανί, αγκαλιάζοντας το διπλανό, εισχωρώντας βαθιά μέσα στις ίνες του λινού. Εκεί είναι που ξαναρχίζει από το σημείο μηδέν. Ξαναδουλεύει με τον ίδιο ζήλο, όπως ξεκίνησε, έχοντας όμως κάνει ήδη τα πρώτα της βήματα. «Παίζει» με τις ποσότητες των χρωμάτων, αγκιστρώνοντας τη μια στρώση πάνω στην άλλη, έτσι ώστε το έργο από μόνο του ν’ αναδείξει τους πρωταγωνιστές. Τα λάδια αποκτούν όγκο, σφίγγουν και δένουν, δημιουργώντας μάζες έτοιμες να κινηθούν, ν’ αλλάξουν μορφή, σχήμα και ρόλο μέσα στον χώρο. Αναμφίβολα αφαιρετικά ενώ κάποιες φορές υπερρεαλιστικά δείχνουν ν’ αποπνέουν το ασίγαστο πάθος της Χειλά.

    Τα έργα της με τον καιρό απέκτησαν λυρικότητα, δίχως όμως να χαθεί η σχέση σχήματος – χρώματος. Τώρα πλέον οι μορφές ξεδιαλύνουν, γίνονται ευδιάκριτες, δεν προσωποποιούνται αλλά αποδίδονται μέσα από χρωματικούς χείμαρρους που σταματούν μόνο στο όριο του τελάρου της. Όντας συνδεδεμένη συναισθηματικά με τα πρόσωπα, λατρεύει τα πορτραίτα και είναι ευλογία για την ίδια που μπορεί να βγάζει μπροστά – σε πρώτο πλάνο – αυτά που τόσο έντονα τη συγκινούν.

    Ζώντας με τις αντιθέσεις, αντιλαμβάνεται τη βαρύτητα της ύπαρξής τους. Δε θα μπορούσε άλλωστε να συμβαίνει διαφορετικά, αφού παντού και πάντα δημιουργούνται νομοτελειακές σχέσεις εξάρτησης, αλληλεπίδρασης, αλληλεξουδετέρωσης. Αυτό δε φαντάζει διόλου υπερβολικό αλλά άκρως ανθρώπινο και η Ανδρονίκη Χειλά το βιώνει και τελικά το προβάλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσα από τα έργα της.

    Πηγή: Itsonlyarts.com

    REFERENCE IN ART NEWS | Λεόντιος Πετμεζάς2020-07-08T14:18:30+00:00

    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗΣ ΧΕΙΛΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ” ΣΤΟΑRT KOΡΑΗ ”

    Την Τρίτη 5 Ιουνίου και ώρα 19.00, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της έκθεσης «πΑΡΟΝ» της Ανδρονίκης Χειλά, στο Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ».
    Η ζωγράφος που ζει τα τελευταία χρόνια στη Γερμανία, παρουσιάζει μια ενότητα έργων που δημιούργησε σε ειδικό εργαστήρι μέσα στο νεκροταφείο του Κρόιτσμπεργκ στο κεντρικό Βερολίνο. Το κοιμητήριο δημιουργήθηκε για τα πολλά θύματα που άφησε πίσω του ένας από τους τελευταίους φονικούς βομβαρδισμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Επισκέψιμο από ελάχιστους πια συγγενείς λόγω χρονικής απόστασης από το γεγονός, το νεκροταφείο αποτελεί «όαση» μέσα στην πόλη, καθώς είναι ιδανικός χώρος για διάβασμα, περισυλλογή, ποδήλατο, ακόμη και για πικ-νικ.
    «Ανάμεσα στους νεκρούς βλέπεις τη ζωή σε γόνιμες ώρες», εξηγεί η Χειλά για την απόφασή της να ζωγραφίσει σε ένα κοιμητήριο, περιβαλλόμενη από μνήματα. Και συμπληρώνει μια παραδοξότητα, που μόνο τυχαία δεν στάθηκε στη ζωγραφική της: στις περισσότερες από τις πλάκες αναφέρεται ως ημερομηνία θανάτου η ημέρα γέννησης της Χειλά. Το στοιχείο αυτό, το δίπολο ζωή – θάνατος, απασχόλησε την Ελληνίδα ζωγράφο και ονόμασε συμβολικά την ενότητα αυτή «πΑΡΟΝ» όπου το π (ο άρρητος, ο υπερβατικός αριθμός) λειτουργεί ως η σταθερά, το σημείο στο οποίο επικρέμαται επισφαλής μια δυσδιάκριτη ισορροπία στο μεταίχμιο δύο κόσμων.
    Μέσα από μια βίαιη εξπρεσιονιστική γραφή, με αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων, η Χειλά ορίζει ένα ζωγραφικό σύμπαν, στο οποίο οι διαβαθμίσεις της συνειδητότητας χάνονται. Στην αθηναϊκή της κάθοδο επιχειρεί να κοινωνήσει μία ενότητα έργων – λάδια σε λινό και σχέδια – που γεννιέται μέσα από την καταβύθιση στην ανθρώπινη μορφή και στην αύρα που υποβάλλει. Οι μοναχικές φιγούρες μεταμορφώνονται διαρκώς, εξελίσσονται και διεκδικούν την ένταξή τους στο χώρο-τοπίο. Σαν προσωπογραφίες ψυχικών διαθέσεων, τα έργα της δημιουργού πασχίζουν να βγουν από αντιφατικά και συμπληρωματικά δίπολα, ανάμεσα στη σκιά και το φως, το γήρας και τη νεότητα.
    Γεννημένη στον Πειραιά, η Ανδρονίκη Χειλά σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (2001-2006). Μέλος του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Metallwerkstatt Tacheles, είναι συνδημιουργός του MetalWorkshop Tacheles (Lilienkulturgarten, Βερολίνο) από τον Ιούνιο του 2013. Έργα της υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.
    Την έκθεση επιμελείται ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς.

    Πηγή: https://referenceartnews.blogspot.com

    Η ιστοσελίδα αυτή φιλοξενείται στην ιστοσελίδα των Greek-Berliners® και συντηρείται από την ομάδα μας.
    Αν εργάζεστε στο Βερολίνο ή παρουσιάζετε έργο ζητήστε και εσείς να δημιουργήσουμε μία αντίστοιχη σελίδα δωρεάν!